کاهش میزان سموم باقی مانده در محصول انگور 

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: میزان سموم باقی مانده در محصول انگور به ویژه فرآوری و تولید کشمش کاهش پیدا کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فاطمه خمسه درجلسه هماهنگی تولید محصول سالم کشمش گفت: با اقدامات انجام شده میزان سموم باقی مانده در محصول انگور به ویژه فرآوری و تولید کشمش کاهش پیدا کرده است و محصول سالم و با کیفیت تولید می‌شود.

او اضافه کرد: در تولید محصول سالم و با کیفیت باید همه استاندارد‌های لازم در فرایند تولید تا عرضه محصول لحاظ شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: جهادکشاورزی برای اقتصادی کردن تاکداران و همچنین کاهش میزان سموم موجود در تولید محصول؛ اقدامات خوبی از جمله طرح داربستی و آبیاری نوین در باغات و توصیه فنی کاهش مصرف سموم انجام داده است.

خمسه افزود: بخش خصوصی با هماهنگی اتاق بازرگانی می‌توانند شرایط را برای صادرات محصول فراهم کنند.

به گفته وی، امسال کاهش مصرف سموم در باغات انگور را شاهد بودیم که نسبت به استاندارد جهانی این میزان رعایت و حتی پایین‌تر از حد آن استفاده شده است و درتولید محصولات کشاورزی؛ استان قزوین حد مجاز سموم را رعایت می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: کنترل سموم درتولید محصولات کشاورزی به تنهایی بر عهده جهاد کشاورزی نیست بلکه باید تمام دستگاه‌های اجرایی مشارکت کنند.

خمسه افزود: باید نظارت و بازرسی بر واحد‌ها و فروشگاه‌های عرضه سموم کشاورزی بیشتر و در کاهش سموم کشاورزی روش‌های نوین مبارزه با آفت از طریق طرح‌های ترویجی به بهره برداران انتقال داده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار